22 Kasım 2012 Perşembe

Cinsiyet ve Oyuncak

Geçen gün bir blogda okuduğum yazı ve sonrasında yazıya gelen yorumlar beni çok düşündürdü... Gördüm ki kız ve erkek çocuklarının oyuncakları arasında ciddi ayırımlar var. Özellikle erkek anneleri ve çoğunlukla da babalar erkek çocuklar bebekle, evcilik takımıyla oynarsa "bozulur" diye korkuyorlar. Toplum olarak maviler ve pembeler bizde çok keskin ayrılıyor, daha doğmadan çocuklar, erkekse mavi, kızsa pembe döşeniyor ilk dünyaları... Sarılar, yeşiller küsüyor mu acaba bu arada? Bu kadar ayrılmalı mı?

Ben bu konuda bu kadar keskin düşünmüyorum... Tabii ki kararında olmak gerekiyor. Erkek çocuklara elbise giydirin, annesinin makyaj fırçasını verin demiyorum ama, bu kadar da fobi oluşturmayın... Çocukların hayali oyunları, oyun kurmaları 2,5 yaş sonrası gelişmeye başlıyor... "mış" gibi oluyorlar. Doktormuş gibi, babaymış gibi, arabaymış gibi... Bunun için de top, araba yetmiyor... Benim 9 yaşında bir kız yeğenim var. Ege dünyaya geldiğinden itibaren bazı kıyafetler ve oyuncaklar ondan aktarıldı bize... Bunun içinde kırmızı kazak ta vardı, mor t-shirt te... Evcilik seti de vardı, kız bebek te..Arabalar da... (Yağmur Ece de arabaları çok sever) Biz de erkek bebekler aldık Ege'ye... tamir oyuncakları, legolar, hayvanlar, arabalar... Parmak kuklaları... Ve Ege çay servisi de yapıyor. Erkek bebeği tamirci baba da yapıyor... Dans ta ediyor, futbol da oynuyor...Bazen uysal bir kedi oluyor, bazen aslan.. Ve rolleri, cinsiyet oluşumunu bence her biri olumlu etkiliyor.. Hiç te kız gibi olmadı mesela, erkek olduğunun farkında 2,5 yaşında...

Size son bir anımızı anlatıp bitireyim yazıyı: 3-5 gün kadar önceydi... Kendiliğinden bir oyun gelişti. Şu eğilen çubuklar var ya, çok becerikli olmadığım için, Ege bir şey yap dediğinde bir çöp adam yaptım, Ege bu adam olsun dedi... Sonra bana "bir de kadın yap" dedi. Sonra da çocuk... O adamı aldı, İsim bulamadı. "adam bey" oldu. Ben de kadın ve çocuk vardı. Kadın "ayşe" oldu. Çocuk da çocuk :) Ayşe hanım, adam beye "arkadaş olabilir miyiz?" dedi (Ayşe bendeydi) Ege "adam bey" olarak "kahvaltıya gidelim" dedi. Çocuğu da alıp kahvaltıya gittik. Aklıma garson geldi. Babamıza "garson bey bize kahvaltı getirir misin?" dedim. Baba odadan oyuncak sebzelerimiz ve evcilik setimizle bir tepsi hazırlayıp geldi... Çok eğlendik. Söyleyin şimdi, bunun ne zararı olabilir ki? :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder